خربزه پوست را شاداب مي‌كند

گروه خبر علمي يزدفردا "يك كارشناس تغذيه در يزد با اشاره به وجود 37 ميلي‌گرم ويتامين C در هر يك‌صد گرم ميوه خربزه، نقش اين ميوه در طراوت و شادابي پوست و جلوگيري از بيماري‌هاي لثه موثر دانست.

يوسف نقيايي در گفت‌وگو با (ايسنا)ميوه خربزه را در زمره ميوه‌هاي شيرين برشمرد و اظهار كرد: هر يك صد گرم خربزه 8 گرم كربوهيدرات دارد كه بيشترين نوع قند موجود در آن از نوع گلوكز و فروتوز است، بنابراين مصرف بيش از حد آن براي بيماران ديابتي توصيه نمي‌شود.

اين كارشناس تغذيه يك گرم فيبر،‌12 ميلي‌گرم كلسيم، 17 ميلي‌گرم فسفر،‌ 238 ميلي‌گرم پتاسيم،‌1250 واحد پيش‌ساز ويتامين A و 31 كيلو كالري انرژي را از مواد تشكيل دهنده در هر يك صد گرم خربزه عنوان كرد.

وي تاكيد كرد: ‌ميزان پتاسيم موجود در خربزه براي بيماران مبتلا به بيماري قلبي - عروقي بسيار موثر است و مصرف اين ماده غذايي نقش بسزايي در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و عروقي دارد.

وي با اشاره به مقدار قابل توجه پيش‌ساز ويتامين A موجود در ميوه خربزه، گفت: پيشگيري از بيماري‌هاي چشمي،‌ جلوگيري از بيماري‌هاي عفوني، ‌طراوات و شادابي پوست از جمله اثرات خربزه به علت داشتن اين ويتامين است.

اين كارشناس تغذيه در پايان متذكر شد: يك ليوان خربزه قطعه قطعه شده كه حدود 240 گرم وزن دارد، يك واحد غذايي محسوب مي‌شود.

يزدفردا




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا